Prachtig nieuw kunstwerk voor de collectie van de Stichting

Geschreven op 22-03-2023

Vandaag hebben kunstenaar Katrin Korfmann en Jeroen Sanders (CTO van Enexis) het prachtige nieuwe kunstwerk van Katrin onthuld. Katrin heeft aan de toehoorders verteld over het creatieve proces en de totstandkoming van het kunstwerk. Jeroen heeft de relevantie van het werk voor onze organisatie toegelicht. We staan voor grote uitdagingen als bedrijf en als maatschappij. Dit kunstwerk van Katrin Korfmann inspireert om met een andere invalshoek naar deze uitdagingen te kijken

Katrin Korfmann

Titel: Homo Ludens 11 (4/6) uit 2015

Het kunstwerk is onderdeel van de fotoserie Homo Ludens (De spelende mens).

De kunstenaar laat op een speelse manier zien wat de persoon aan het doen is. Aangetrokken tot het dagelijks leven, dat meestal in de publieke ruimte plaatsvindt, bevriest zij de mensen in een handeling. Er ontstaat een soort energie in het stilstaande beeld en tegelijk creëert ze een nieuw perspectief op de stedelijke omgeving of op de transitie waarin we leven. Met een kritische en vrolijke blik kijkt Korfmann naar de "visuele" wereld om ons heen. Haar eindbeeld is gecreëerd door de camera en door haar kijk op de wereld. Hierdoor zijn haar kunstwerken een interpretatie van haar ervaringen en een collectief sociaal geheugen.

Binnen ons bedrijf kijken we ook naar de veranderende wereld en dragen er aan bij. Het is belangrijk om dit met een kritische, maar zeker ook met een vrolijke blik en werkplezier te doen. Omdat dit de wereld mooier maakt. Het kunstwerk heeft geen focuspunt. Alle figuren en het geheel trekt de aandacht van de kijker. Het kunstwerk straalt energie en plezier uit in de handeling. Het is een hectische, veranderende tijd waarin de energie sector oplossingen moet zoeken voor onze gezamenlijke toekomst. Het is dan fijn om af en toe stil te staan en te ervaren wanneer we plezier en energie halen uit ons werk.